Monday 28 January 2013

"JAYAKAN TRANSFORMASI PENDIDIKAN NEGARA" - Pengarah UKOM T'ganu


Pengarah Unit Komunikasi Negeri, Kerajaan Terengganu
Tn. Hj. Shamsudin Sulong ketika menyampaikan ucapan perasmian.

MARANG (28 Jan.2013) : Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) SK Medan Jaya dituntut agar menggandakan usaha dan permuafakatan ke arah kecemerlangan pendidikan.

Pengarah Unit Komunikasi Negeri Terengganu, Tn. Hj. Shamsudin Sulong berkata guru dan para ibu bapa adalah agen permuafakatan dalam menggembleng kejayaan anak-anak di bangku sekolah. Selaras dengan pemberian Bantuan Persekolahan Awal Tahun yang diagihkan oleh Kerajaan Pusat kepada semua murid sekolah rendah dan menengah, mereka diharapkan lebih cemerlang dalam pelajaran.

Tn. Hj. Shamsudian juga menyeru para guru dan ibu bapa serta anak murid bersama-sama menjayakan agenda kerajaan dalam transformasi pendidikan nasional. Sejarah pendidikan negara telah melahirkan ramai tenaga dan kepakaran tempatan dalam sektor perkhidmatan kerajaan dan swasta.

Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Mesyuarat Agung Tahunan PIBG dan Penyampaian Bantuan Persekolahan RM100 kepada murid-murid SK Medan Jaya, di sini semalam.



TERIMA KASIH DI ATAS PEMBERIAN RM 100 UNTUK MURID SEKOLAH
Penyampaian Bantuan Awal Persekolahan Kerajaan Persekutuan

Turut hadir wakil Pegawai Pelajaran Daerah (PPD) Marang, Guru Besar dan YDP PIBG SK Medan  Jaya.


arms/berita...

No comments:

Post a Comment

Majlis Sambutan Hari Raya Aidilfitri yang di adakan pada 28 Jun 2018, tahniah kepada semua warga sekolah yang menjayakan program ini dengan ...