Monday 2 March 2015

PELAKSANAAN WAKAF DALAM KONTEKS ASET PIBG

Bilik Mesyuarat: 1 Mac 2015: Satu taklimat ringkas berkaitan Pelaksanaan Wakaf dalam Konteks Aset PIBG telah diadakan pada hari ini. Taklimat tersebut telah disampaikan oleh Pegawai JPNT, Ustaz Hussin bin Ali.

Berkaitan dengan perkara tersebut, iaitu cadangan Penubuhan Tabung Aset Wakaf bagi SK Medan Jaya. Ini bagi membantu PIBG sekolah menambah dana pendapatan di dalam akaun PIBG sekolah .Cadangan pelaksanaan ialah melalui usul yang dipersetujui di dalam mesyuarat agung PIBG. Sekiranya persetujuan dicapai, maka pihak JPNT akan membawa usul tersebut untuk tindakan dan kelulusan daripada pihak Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Terengganu (MAIDAM).

Pihak PIBG dan sekolah bersetuju sebulat suara supaya usul berkaitan Penubuhan Tabung Aset Wakaf bagi SK Medan Jaya ini dilontarkan oleh Cikgu Said bin Abdul Manaf di dalam mesyuarat agung PIBG yang akan diadakan pada 5 Mac ini.

GAMBAR SEKITAR TAKLIMAT :







No comments:

Post a Comment

Majlis Sambutan Hari Raya Aidilfitri yang di adakan pada 28 Jun 2018, tahniah kepada semua warga sekolah yang menjayakan program ini dengan ...